ΦΥΛΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

 ΦΥΛΕΣ  & ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ...

Σήμερα είχαμε μία μεγάλη έκπληξη στο νηπιαγωγείο μας ... Είχαμε μία επίσκεψη διαφορετική από μία άλλη γωνιά της ...από μία άλλη φυλή .. Μας επισκέφτηκε η ινδιάνα το Γκρι Σύννεφο ... ήρθε από πολύ μακριά από την Αμερική και ανήκει στη φυλή των Ίνκας . Είχε τόσα πολλά να μας πει για τη φυλή της ,το μέρος που ζουν ,τις ανησυχίες της ,τους προβληματισμούς της ,τα διδάγματα και τα σοφά της λόγια ... Εντυπωσιαστήκαμε από τη παπούτσια της .... Τα ρούχα της ήταν τόσο διαφορετικά ,το χρώμα της επιδερμίδας της ,τα φτερά που φορούσε και τη στολή της που ήταν φτιαγμένη από δέρμα βουβαλιού ... Της κάναμε ένα σωρό ερωτήσεις ... Ήταν τόσο ευγενική και πρόθυμη να λύσει τις απορίες μας ...









Γίναμε και μεις ινδιάνοι με φτερά και χορέψαμε γύρω από τη φωτιά το χορό των ινδιάνων  και στείλαμε τα δικά μας μηνύματα στη γειτονική φυλή ... Είχαμε ξεχωριστά ονόματα που σχετίζονται με τη φύση ... Τον άνεμο ,τον ουρανό ,τα ζώα ,τα πουλιά ,τα ποτάμια και τα βουνά ...
Γνωρίσαμε και άλλες φυλές ανθρώπων  που ανήκου στην κίτρινη,μαύρη ή λευκή φυλή  ,... Εσκιμώους , αφρικανούς , κινέζους ,ισπανούς ,μεξικάνους ,ευρωπαίους ,αμερικάνους ...

Παίξαμε και τα παρακάτω παιχνίδια ...
Αναγνωρίζω τα παρακάτω πρόσωπα σε ποια φυλή ανήκουν ... Με ποιον μοιάζω ... Έχουν ομοιότητες; διαφορές ; Ποιες είναι ; Κάνω ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα της επιδερμίδας τους , το χρώμα των μαλλιών τους  ή με το φύλο στο οποίο ανήκουν ...αγόρι -κορίτσι .

 Συνθέτω τα πρόσωπα των παιδιών που είναι από την Ευρώπη ...ή  μήπως από κάποια άλλη Ήπειρο ;

 Ζευγαρώνω τις εικόνες των παιδιών ..Βρίσκω τα όμοια ζευγαράκια ...

 Βοηθώ τον καθένα να βρει το σπίτι του ... Ζευγαρώνω .


Φύλλα εργασίας ...












Παρακαλουθώ τα βίντεο με τις φυλές προσεχτικά ...

























ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ...ΚΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

 ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ...ΚΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

Ξεκινώντας το πρόγραμμα το σώμα μου και ο εαυτός μου  πραγματοποιήσαμε την  ανίχνευση της πρότερης γνώσης των παιδιών σχετικά με τις έννοιες σώμα και εαυτός.  Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε ομοίωμα ανθρώπινου σώματος φιγούρας που την τοποθετήσαμε στο κέντρο της σχολικής μας παρεούλας για να την μελετήσουμε εξονυχιστικά και λεπτομερώς ...Οι απορίες και οι ερωτήσεις άπειρες ...Είναι αγόρι ή κορίτσι ...; Είναι μεγάλο παιδί ή μικρό ...;είναι αδύνατο ή εύσωμο ; Φαίνεται να έχει την υγεία του ; Πονάει κάπου ;

Οι μαθητές εξερεύνησαν τα όργανα του σώματος εκφράζοντας τις γνώσεις και τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα. Στη συνέχεια, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίηση των ερωτοαπαντήσεων , τα παιδιά γνώρισαν  την τοποθέτηση των οργάνων του ανθρώπινου σώματος, τις διαφορετικές λειτουργίες του πεπτικού και αναπνευστικού συστήματος και έγινε προσπάθεια να συνειδητοποιήσουν την ταυτότητα του φύλου τους και να λύσουν σημαντικές απορίες τους, όπως σε τι διαφέρει ένα αγόρι από ένα κορίτσι, τι αλλάζει μεγαλώνοντας κτλ.
Με την χρήση πολλών εικόνων παρουσιάστηκε το ανθρώπινο σώμα και οι λειτουργίες του  με απλό αλλά επιστημονικό τρόπο.  Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με  εικόνες και παιγνιώδη φύλλα εργασίας, προσφέροντάς τους όχι μόνο τις πληροφορίες που μπορεί να δώσει μια απλή φωτοτυπία, αλλά και δίνοντας τους ερεθίσματα για να διερευνήσουν προσωπικά το θέμα και να διαχειριστούν τις πληροφορίες όπως οι ίδιοι επιθυμούν, προωθώντας την ‘‘ανακαλυπτική’’ μάθηση.

Γνώρισαν τη λειτουργία και την αξία των αρθρώσεων στην κίνηση του σώματός τους και με ερωτήσεις της εκπαιδευτικού προσπάθησαν να δώσουν  λύσεις σε προβλήματα, όπως π.χ  εάν δεν υπήρχαν οι αρθρώσεις των δακτύλων σου θα μπορούσες να πιάσεις το μαρκαδόρο; Εάν το κεφάλι σου ήταν κολλημένο στον κορμό σου (έλλειψη άρθρωσης αυχένα) θα μπορούσες με ευκολία να το γυρίσεις στο πλάι; Τα παιδιά πειραματίστηκαν  και δοκίμασαν  να βρουν τις απαντήσεις.Γνωρίσαμε το μυικό ,το σκελετικό και το κυκλοφοριακό σύστημα του ανθρώπου και τα ζωτικά όργανα λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού... Καρδιά ,πνευμόνια ,νεφρά ,καρδιά ,εγκέφαλος ,στομάχι ,έντερο ,οισοφάγος συκώτι ,σπλήνα κ.λ.π.

Αφήγηση του παραμυθιού : Ο Νεφρούλης έχει γενέθλια.




Μελετάμε την εικόνα και αναγνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά του σκελετικού συστήματος ...

Η αλυσίδα του σώματος μας ...από τι αποτελείται ;


Τι έχει το σώμα μας ...Αντιστοιχίζω τις λέξεις ...

Συνθέτω τα παζλ ... 






Τα ζωτικά όργανα του σώματος μας ... Σε τι χρησιμεύουν ;


Αντιστοιχίζω -ζευγαρώνω τις λέξεις με τις εικόνες .









 Συνθέτουμε τον σκελετό ... ακολουθεί συζήτηση για τα μέλη του.







Φύλλα εργασίας ...












Μαθαίνω το σώμα μου ...Παρακολουθούμε τα βίντεο ...