ΕΥΡΩΠΗ: ΠΕΝΤΕ ΦΙΛΟΙ ΑΝΤΑΜΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΞΕΦΑΝΤΩΝΟΥΝ...

 ΕΥΡΩΠΗ: ΠΕΝΤΕ ΦΙΛΟΙ ΑΝΤΑΜΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΞΕΦΑΝΤΩΝΟΥΝ...

Γνωρίζουμε την Ευρώπη ... Project διδασκαλίας και διαδραστικά παιχνίδια .

Η εκπαιδευτική δράση με τίτλο : 

΄΄Πέντε φίλοι ανταμώνουν στην Ευρώπη ξεφαντώνουν …΄΄, έχει ως κύριο και βασικό σκοπό να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών και να τους εμπλέξει σε μια ενεργητική μαθησιακή διαδικασία, μέσω της οποίας θα διερευνήσουν, θα ανακαλύψουν και θα οικοδομήσουν τις γνώσεις τους, ώστε να πετύχουν να συλλέξουν  ποικίλες πληροφορίες, για  το  γεωγραφικό και  πολιτισμικό ευρωπαϊκό γίγνεσθαι ,  αξιοποιώντας τη  συνεργατική μάθηση, αλλά και τα εργαλεία του Web 2.0.

Έμμεσα με διάφορες δράσεις βιωματικού τύπου και δραματοποίησης ,τα παιδιά θα εντάξουν στις δράσεις τους το σεβασμό στους άλλους λαούς ως προς  την ετερότητα τους, και θα αντιληφθούν τα κοινά και οι διαφορές, που υπάρχουν σε ετερογενείς πολιτισμούς. Πέντε παιδιά θα ανταμώσουν με τη βοήθεια της νεράιδας Πηνελόπης ,η οποία καταφθάνει στη σχολική μας τάξη για να μας συστήσει τη νέα της παρέα . Όμως στη συνέχεια μας εκφράζει έναν μεγάλο της προβληματισμό … Ανησυχεί για την Ειρήνη στην Ευρώπη… Οι πέντε νέοι μας φίλοι –επισκέπτες θα  μας γνωρίσουν τις ομορφιές που κρύβει η  χώρα του καθενός και στην πορεία θα γίνουν το εφαλτήριο για να ξεκινήσουν  νοερά τα ταξίδια της γνωριμίας με τις πέντε χώρες της Ευρώπης … Ελλάδα ,Αγγλία ,Γαλλία ,Ιταλία και Ολλανδία  … Θα βρούνε άραγε ποια χώρα κρύβει την μεγαλύτερη ομορφιά και λάμψη ; Θα μεταδώσουν το μήνυμα της Ειρήνης σε κάθε γωνιά  της Ευρώπης ; Οι πέντε φίλοι υπόσχονται να μεταδώσουν το μήνυμα της Ειρήνης απ’ άκρη σ΄άκρη και να διώξουν κάθε σύννεφο πολέμου που απειλεί να εμφανιστεί στην Ευρώπη .  Η νεράιδα Πηνελόπη χαρούμενη και ανακουφισμένη θα τους πει, πως εξίσου όλες οι χώρες είναι πανέμορφες και κάθε μια έχει τη δική της λάμψη και χάρη (Κουκλοθεατρική  παράσταση με ποιηματάκια και διαλόγους ανάμεσα στις κούκλες …!).  Νοερά οι πέντε φίλοι μας θα μας ταξιδέψουν και θα μας δείξουν τον πλούτο και τις ομορφιές των χωρών τους… Μνημεία, γεύσεις , ενδυμασίες, μουσικές και  σημαίες θα γίνουν τα στοιχεία, τα οποία θα επεξεργαστούν τα παιδιά μεθοδικά και αβίαστα με παιγνιώδη χαρακτήρα και με ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών .

Παρακάτω ακολουθούν οι δράσεις μας και η γνωριμία μας με τις πέντε χώρες της Ευρώπης...

Η νηπιαγωγός και τα παιδιά της τάξης δέχονται επίσκεψη από τη νεράιδα Πηνελόπη, που βγαίνει από το μαγικό κουτί της έκπληξης … Πατρίδα της έχει όλες της χώρες της Ευρώπης και πετά σε κάθε της γωνιά για να προσφέρει με το μαγικό της ραβδάκι λάμψη ,βοήθεια και ομορφιά … Αλλά σήμερα μας έχει φέρει και  τους φίλους της  … Ξεκινάει με τον Εύζωνα. Στη γωνία της παρεούλας, η νεράιδα συστήνει το νέους της φίλους της και εκφράζει τις ανησυχίες της …  Μπορεί να υπάρχει για πάντα Ειρήνη στην Ευρώπη ; και Ποια χώρα είναι η ομορφότερη της Ευρώπης …;  Γίνεται  αρχικά η γνωριμία με την κούκλα που αναπαριστά τον Εύζωνα.  Στη συνέχεια παρουσιάζονται και οι υπόλοιποι φίλοι ήρωες –πρωταγωνιστές... Με αυτό τον τρόπο θα ακολουθήσουν  ερωτήσεις  από τη νεράιδα στα παιδιά: "Γνωρίζουμε τον Εύζωνα;", "Πού τον έχουμε ξαναδεί;", "Πώς είναι η στολή του;". Έχει προηγηθεί η γιορτή της 25ης Μαρτίου, επομένως αναμένουμε τα παιδιά να είναι εξοικειωμένα με την παρουσία του Εύζωνα. Στη συνέχεια η κούκλα συζητά με τα παιδιά και  προτείνει να τους γνωρίσει τους φίλους του. Επίσης, με τη βοήθεια ενός επιδαπέδιου χάρτη της Ευρώπης τους ζητάει να μαντέψουν πού μένουν οι φίλοι του, να τους περιγράψουν, τι τους αρέσει να τρώνε. Όμως η νεράιδα Πηνελόπη είναι σήμερα λίγο ανήσυχη και προβληματισμένη ; Γιατί άραγε ;Ανησυχεί μήπως χαθεί η Ειρήνη από το σπιτικό της που είναι η όλη Ευρώπη ;Και άραγε αναρωτιέται ποια χώρα της να είναι η ομορφότερη ;

Νεράιδα Πηνελόπη

Είμαι η νεράιδα Πηνελόπη

Κατοικώ μες στην Ευρώπη

Και το μαγικό ραβδί μου

Είναι όλη η δύναμη μου…

Με Ειρήνη ημερεύει

Και κάθε χώρα γαληνεύει…

Μα ανησυχώ πολύ 

Απ΄το βράδυ ως το πρωί

Μήπως φτάσει με αγέρα

Του πολέμου η φοβέρα …

Και υπάρχει χώρα άραγε ,μέσα στην Ευρώπη

δοξασμένη να την θαυμάζουνε όλοι οι ανθρώποι ;

Στην πορεία αρχίζουν να συστήνονται και οι υπόλοιποι ήρωες πρωταγωνιστές μας 

Ελλάδα  Εύζωνας –Τσολιάς Ανδρέας

Είμαι ο Ανδρέας ο τσολιάς

Του θάρρους ,της παλικαριάς .

Χώρα μου, περήφανη στο χάρτη

με λάμψη μεγάλη  που αστράφτει.

Που φως σκορπάει τριγύρω

και λάμπει μες  στον ήλιο …

Πατρίδα έχω την Ελλάδα

σε μάχες πολέμησα αράδα.

Η Ελλάδα δόξα έζησε  μέσα  στους αιώνες

γι΄ αυτό τη  στεφανώσανε  θαύματα και αγώνες.

Αγγλία Φρουρός –Στρατιώτης  James

Ελάτε να γνωρίσετε την όμορφη Αγγλία

Με τα πλούσια ανάκτορα μα και τη βασιλεία.

Μουσεία, πάρκα  έχουμε αλλά και εκκλησίες,

 δάση και πολλές χαράδρες  μα και πεζοπορίες.

Γι ‘ αυτό μην διστάζετε… ελάτε να μας δείτε

και τέτοια χάρη και ομορφιά δεν θα ξαναδείτε …!!!

 Γαλλία  μαθήτρια  Anne΄

Έρχομαι από τη Γαλλία

με αγώνες κι ιστορία.

Κάθε της γωνιά μαγεία

τέχνη και γευσιγνωσία .

Ελάτε όλα να τα δείτε 

και πολλά θα ονειρευτείτε…!

Ολλανδία  μαθήτρια  Emma

Η χώρα μου είναι , η όμορφη Ολλανδία

έχει άνθη και ποτάμια σε  κάθε της γωνία.

Τουλίπες και ανεμόμυλοι είναι σκορπισμένα

και τα μουσεία στέκονται με τέχνη καμωμένα .

Ιταλία  Μαθήτρια  Donna

Χώρα μου είναι η όμορφη Ιταλία

που΄χει ζήσει με τιμές, ένδοξη πορεία.

Ναούς ,μουσεία και θέατρα έχει να σας δείξει

 όπερες και μουσικές ταλέντα για να δείξει …

Ξεκινάει λοιπόν, μία συζήτηση σχετικά με το αν γνωρίζουν παραδοσιακές στολές από άλλες χώρες της Ευρώπης και πώς είναι αυτές. Ομοιότητες και διαφορές με τις δικές μας παραδοσιακές στολές διαπιστώνονται… Γίνεται καταγραφή των ιδεών των παιδιών από την εκπαιδευτικό και η ολομέλεια της τάξης καλωσορίζει και καλοδέχεται τους πέντε φίλους  . Για την εξέλιξη του σεναρίου επιλέχθηκαν  τυχαία , ήρωες-πρωταγωνιστές από την Ελλάδα, την  Γαλλία, την Αγγλία, την  Ιταλία και την  Ολλανδία. Στο τέλος συναποφασίζουμε τι θέλουμε να μάθουμε για τους φίλους του Εύζωνα, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο ιχνογράφημα.






Τα παιδιά παίζουν διαδικτυακά  παιχνίδια στον υπολογιστή και περιηγούνται σε πλατφόρμες αναζήτησης για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό ...

 Αντλούμε πολλές πληροφορίες τις παραδοσιακές στολές τους, ποια είναι τα εθνικά   γεύματα, ποια είναι τα πιο γνωστά μνημεία, ποιες είναι οι σημαίες τους αλλά και τα παραδοσιακά και σύγχρονα μουσικά ακούσματα και τραγούδια της χώρας τους. 

Στη γωνία του υπολογιστή μέσω του Google Earth,περιηγούνται τα παιδιά στις χώρες της Ευρώπης. 

https://earth.google.com/web/search/EUROPE/@49.50000046,22.00000067,2213.92595167a,6183739.18239819d,35y,0h,0t,0r/data=CigiJgokCaEcJjoA8kRAEb6N45Dt8URAGVWUMK2B_ChAIdSrJ1Ow-yhA

 Στη συνέχεια τα παιδιά στη μηχανή αναζήτησης του Google παρακολουθούν on line  το μετεωρολογικό χάρτη της Ευρώπης  και διακρίνουν τις ομοιότητες και τις διαφορές  των καιρικών συνθηκών στην εμβέλεια του Ευρωπαϊκού χάρτη ,επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στις πέντε χώρες (Ελλάδα, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Ολλανδία).

Αναγνωρίζω μνημεία και αξιοθέατα στο χάρτη της Ευρώπης ...

Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα επεξεργάζεται το υλικό ψηφιακά, το αναγνωρίζει και το αντιστοιχίσει με το έντυπο που έχει στη διάθεσή της(χάρτης –σημαία-καρτέλα καιρού). Επίσης, ο/η νηπιαγωγός θα έχει δημιουργήσει ψηφιακά παιχνίδια αντιστοίχισης, παρατήρησης και εντοπισμού με τα οποία τα παιδιά μπορούν να εξοικειωθούν με την χώρα που έχουν επιλέξει.

Μετεωρολογικός χάρτης της Ευρώπης on line πατάμε τον παρακάτω σύνδεσμο:

ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Στη γωνιά του υπολογιστή τα παιδιά παρακολουθούν βίντεο σχετικά με το πώς φτιάχνονται τα φαγητά που έχουν επιλέξει. Διακρίνουν ομοιότητες ,διαφορές, συστατικά υλικά προέλευσης . Στη συνέχεια  παίζουν ψηφιακά παιχνίδια, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με θέμα τα γευστικά εδέσματα (αντιστοιχίες –ζευγαρώματα ) από τη νηπιαγωγό της τάξης.

Διαδραστικά παιχνίδια on line: Δημιουργός Νίκου Βασιλική Νηπιαγωγός

  1. https://learningapps.org/watch?v=pgyd5kpon23 ΕΘΝΙΚΑ ΦΑΓΗΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ
  2. https://learningapps.org/watch?v=psdzej2rt23 ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ
  3. https://learningapps.org/watch?v=pza294pba23 MEMORY ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΣ
  4. https://learningapps.org/watch?v=pq5xxnxpt23 ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΥΡΩΠΗ
  5. https://learningapps.org/watch?v=p7r3g56yc23 ΝΑ ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΙΣ ΚΟΜΜΕΝΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ
  6. https://learningapps.org/watch?v=pn7vfe31323 ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ
  7. https://learningapps.org/watch?v=p5tizw81c23 ΠΟΙΑ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ;ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ ΤΟ ΣΩΣΤΟ
  8. https://www.liveworksheets.com/mt3408610xg ΕΝΩΝΩ ΚΑΤΟΙΚΟ ΚΑΙ ΧΩΡΑ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ
  9. https://www.xn--kxadfld7dtbug.com/%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AE-blinky-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%8D%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CE%B5-%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF-%CE%B6%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%AD%CF%82.html

Χρωματίζω on line τους θησαυρούς από χώρες της Ευρώπης 


 

Αναγνωρίζεις από ποια χώρα είναι οι εικόνες που βλέπεις:

  Στη γωνιά της παρεούλας ο Εύζωνας ρωτάει τα παιδιά ποια είναι τα αγαπημένα τους φαγητά και ποια πιστεύουν ότι είναι τα αγαπημένα φαγητά των φίλων του. Μέσα από αυτή τη συζήτηση, η κάθε ομάδα επιλέγει δύο φαγητά που αντιπροσωπεύουν τη χώρα της. Για τη συνέχεια του σεναρίου έχουν επιλεγεί για την Ελλάδα το σουβλάκι και η φασολάδα, για τη Γαλλία το κρουασάν και οι κρέπες, το Ηνωμένο Βασίλειο το ψάρι με πατάτες- fish and chips- και το τσάι με κεικ, για την Ιταλία η πίτσα και τα ζυμαρικά και για την Ολλανδία τα τυριά και τα λουκάνικα. Η κούκλα παρουσιάζει τις συνταγές των δύο πιάτων και στην κάθε ομάδα δίνονται έντυπες οι συνταγές με εικόνες. Στα τραπέζια εργασίας η κάθε ομάδα κατασκευάζει σε μεγάλο χαρτόνι με κολλάζ τις συνταγές των πιάτων της. Στη συνέχεια, δίνονται στις ομάδες από δύο πιάτα και με διάφορα υλικά, όπως πλαστελίνη, πηλός και χαρτόνια γκοφρέ, τα παιδιά όπως μπορούν φτιάχνουν τα δύο φαγητά, ένα σε κάθε πιάτο.

Τα παιδιά χωρισμένα στις ομάδες τους, παρουσιάζουν τις κούκλες τους και μέσα από κουκλοθέατρο μιλάνε για όλα όσα έμαθαν αυτές τις μέρες για τις χώρες της Ευρώπης. Η κάθε κούκλα παρουσιάζει τις ομορφιές του τόπου της και στο τέλος καταλήγουν ότι όλες οι χώρες είναι πολύ όμορφες και ενδιαφέρουσες. 

Οι μαθητές παρέα με τους ήρωες κούκλες του κουκλοθέατρου από Ελλάδα, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Ολλανδία, συναντούν  ξανά τη νεράιδα Πηνελόπη και  δείχνουν περήφανα τα κατορθώματα τους και τα έργα τους …!!!

Έπειτα όλα τα παιδιά μαζί καθησυχάζουν την νεράιδα Πηνελόπη να μην ανησυχεί  και οι πέντε κούκλες με μια φωνή και αγάπη  της μεταδίδουν το μήνυμα τους και της λένε :

΄΄Μην ανησυχείς νεράιδα μας γλυκιά μας Πηνελόπη

Ειρήνη θα βασιλεύει για πάντα στην Ευρώπη.

Σου το υποσχόμαστε κι αμέσως θα στο πούμε

πως του πολέμου τα δεινά εδώ δεν θα διαβούνε .

Η ευτυχία ,ο ήλιος και η χαρά ποτέ δεν θα σβηστούνε

και του πολέμου οι συμφορές στο βάθος θα χαθούνε .

Γι’ αυτό σου χαρίζουμε μέσα απ’ την καρδιά μας

αυτές εδώ τις ζωγραφιές που ήταν η χαρά μας…

Όλες οι χώρες που βρίσκονται μέσα στην Ευρώπη

είναι όλες ίσες και άξιες …καμία δεν είναι πρώτη.

Ενωμένες και δεμένες θα κοιτάζουνε πάντα τον αγέρα

και  μαζί θα βροντοφωνάζουνε Ειρήνη πέρα ως πέρα ….΄΄

Οι σημαίες των πέντε χωρών ...





Αξιοθέατα και μνημεία των πέντε χωρών 




Φύλλα εργασίας























Φωτογραφικό υλικό με τις δράσεις μας 


















Το δώρο book με τα έργα μας για τη νεράιδα Πηνελόπη...




















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου