ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ PROJECT ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ PROJECT ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ 
Αφορμή στάθηκε ένα καινούριο παιχνίδι που φέραμε στην τάξη μας ... Παρουσιάζουμε το παιχνίδι στην ολομέλεια της τάξης ως την έκπληξη της ημέρας ...και ακολουθούν οι απορίες -ερωτήσεις τι να περιέχει άραγε το κόκκινο βαλιτσάκι με το σήμα του κόκκινου σταυρού απ' έξω ... Ακολουθεί καταιγισμός από απαντήσεις  και ο ενθουσιασμός είναι έκδηλος σε όλα τα παιδιά ...
Αντιστοιχίζουμε τον κάθε άνθρωπο επαγγελματία με τα εργαλεία της δουλειάς του. Επιτραπέζιο παιχνίδι .
Διαβάζουμε το παραμύθι :Παλιά επαγγέλματα ζωντανέψτε ... της Κατερίνας Μανανεδάκη .

Σκοπός του σεναρίου είναι η επαφή των μαθητών με σύγχρονα επαγγέλματα και με τα παλιά  επαγγέλματα που έχουν ξεπεραστεί και στη συνέχεια ένας πρώιμος σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, ο οποίος επιτυγχάνεται μέσω των πληροφοριών που παίρνουν για τα επαγγέλματα αυτά.

Το παρόν σενάριο με θέμα τα επαγγέλματα απευθύνεται σε μαθητές του νηπιαγωγείου –προσχολικής αγωγής. Οι μαθητές γνωρίζουν τα επαγγέλματα, μαθαίνουν τη ΄΄γραμματική΄΄ τους-λέξεις, να περιγράφουν το επάγγελμα που τους αρέσει και αιτιολογούν την επιλογή τους. Μαθαίνουν λεξιλόγιο σχετικά με αυτό και συζητούν για τα κριτήρια που οι άνθρωποι επιλέγουν το επάγγελμά τους. Στη συνέχεια, κάνουμε ένα άλμα στο παρελθόν όπου ξαναζωντανεύουν τα επαγγέλματα που χάθηκαν. Συζητάμε τους λόγους που συνέβη   αυτό και τις αλλαγές, που διαπιστώνουμε στη σύγχρονη ζωή σε σύγκριση με παλαιότερα.

Σημαντική είναι και η επαφή με τα διάφορα σύγχρονα επαγγέλματα και η γνωριμία με τους επαγγελματίες, που τα ασκούν.

Ειδικότερα, η μελέτη των παραδοσιακών επαγγελμάτων δίνει πληροφορίες για τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της εποχής κατά την οποία ασκούνταν και αποκαλύπτουν τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΤΟΥΣ:

Γνώσεις για τον κόσμο, αξίες, πεποιθήσεις, πρότυπα, στάσεις ζωής.

Οι μαθητές/-τριες επιδιώκεται:

·   να γνωρίσουν σύγχρονα επαγγέλματα.

·  να γνωρίσουν επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο.

·         να προβληματιστούν για τα κριτήρια με βάση τα οποία επιλέγει κάποιος το επάγγελμά του.

·         να προβληματιστούν για τους λόγους που εξαφανίζονται κάποια επαγγέλματα   

και εμφανίζονται κάποια άλλα.

·         να προβληματιστούν για τα πρότυπα που προβάλλονται και   επηρεάζουν την επιλογή του επαγγέλματος...Αντρικά και γυναικεία επαγγέλματα υπάρχουν ;

·                                να έρθουν σε επαφή με φωτογραφικό υλικό που απεικονίζει παλιά επαγγέλματα .

Οι μαθητές/-τριες επιδιώκεται:

·        Να ακούν, να παρουσιάζουν, να εξηγούν και να επιχειρηματολογούν∙ να γράφουν λέξεις για τους επαγγελματίες και τα σύνεργα –εργαλεία της δουλειάς τους.

Η κυρία Εργατική (avatar Voki ) έχει κάτι να σου πει ... Πατάμε ΚΥΡΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΗ  

Παίζουμε παιχνίδι παντομίμας ...

Μιμούμαστε τις κινήσεις ενός επαγγελματία ...και οι υπόλοιποι μαντεύουν τι επάγγελμα κάνει.

Επαγγέλματα και αινίγματα ... Ξεφυλλίζουμε.




















Φύλλα εργασίας για συζήτηση -προβληματισμό .
Webex και annotate.
Ποιος άραγε έχει χάσει το βαλιτσάκι του και δεν μπορεί να πάει στη δουλειά του ... Μπορούμε να βοηθήσουμε παιδιά ; Πως το καταλάβαμε σε ποιον ανήκει ...;Τι να περιέχει άραγε μέσα ; Πως θα το δώσουμε στον ιδιοκτήτη του ;





Πίνακες ζωγραφικής και παλιά επαγγέλματα .
Προσέχουμε πολύ καλά τους πίνακες και ακολουθούν : Ερωτήσεις ,υποθέσεις ,προτάσεις για ένα νέο τίτλο στο έργο , δημιουργία μιας μικρής ιστορίας (καλλιέργεια προφορικού λόγου), συμπεράσματα, ακολουθίες σκέψεων, διδάγματα, συγκρίσεις ....κ.λ.π.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ -Ο ΚΟΥΡΕΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΥΖΗΣ -Ο ΚΟΥΡΕΑΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ -Ο ΚΑΣΤΑΝΑΣ 
ΘΕΟΦΙΛΟΣ -Ο ΚΟΥΛΟΥΡΟΠΩΛΗΣ
ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ -ΕΜΜΑΝΟΥΛ ΖΑΙΡΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΑΠΠΑΣ -ΥΔΡΑΙΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΝ 
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ -Ο ΓΑΝΩΤΗΣ 
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ -Ο ΚΑΛΑΘΑΣ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ -Ο ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ 
ΣΤΈΦΑΝΟΣ ΣΓΟΥΡΟΣ-Ο ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ 
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ...










ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
1.ΕΝΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ  ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΤΟΥ... δασκάλα -νοσοκόμα -μάγειρας -αρχιτέκτονας  .
2.ΕΝΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΤΟΥ... τροχονόμος -ποδοσφαιριστής -οικοδόμος -ζωγράφος .

3.ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ...;ΔΕΣ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ... 4.ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ...;ΔΕΣ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ... 5.ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ... πατάμε πάνω στα κουτάκια και γράφουμε τη λέξη . 6.Να επιλέξεις και να τσεκάρεις τη λέξη που ταιριάζει με το επάγγελμα της εικόνας ...  πατάμε το μπλε κουμπάκι ν τσεκάροντας την απάντηση ...και μετά βελάκι πάμε στην επόμενη  καρτέλα 7.Να επιλέξεις και να τσεκάρεις τη σωστή εικόνα που ταιριάζει με τον επαγγελματία ... πατάμε το μπλε κουμπάκι ν τσεκάροντας την απάντηση ...και μετά βελάκι πάμε στην επόμενη  καρτέλα  8.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ :ΒΡΕΣ ΤΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ -MEMORY ΠΑΙΧΝΙΔΙ...
πάτησε τα 4 κόκκινα βελάκια δεξιά για μεγέθυνση οθόνης. 9.Βρες το σωστό αρχικό γράμμα από κάθε λέξη επαγγελματία ... πατάμε το μπλε κουμπάκι ν τσεκάροντας την απάντηση ...και μετά βελάκι πάμε στην επόμενη  καρτέλα 

 
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΖΛ ΠΑΤΑΜΕ ... ΕΔΩ
Δημοσιεύσαμε στο My story book τη ζωγραφιά μας για να δείξουμε σε όλους τι επάγγελμα θα ακολουθήσουμε ... Πατάμε  ΕΔΩ ή ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΩ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ BOOK 
Χρωματίζω on line επαγγελματίες (αναγνωρίζω το επάγγελμα τους ) ... Πατάμε ΕΔΩ 
Διαλέγω τον επαγγελματία που μου αρέσει και χρωματίζω την εικόνα του ... Πατάμε ΕΔΩ
Μαντεύω γυρνώντας τον τροχό  την ειδικότητα του γιατρού.
Πατάμε ΕΔΩ
Μαντεύω τον επαγγελματία από την εικόνα που κοιτώ ...
Πατάμε ΕΔΩ 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου