20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ...
Ταυτοποίηση -αντιστοιχία εικόνων .
Παραμύθι :Ένα συννεφάκι λίγο διαφορετικό ...
Δημιουργός Νίκου Βασιλική και 12ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης
Η διαφορετικότητα στη ζωή μας ,μας καλλιεργεί συναισθήματα αλτρουισμού ,ανθρωπισμού, αγάπης και ενσυναίσθησης ...
Εικόνες για σκέψεις -προβληματισμούς -υποθέσεις -διδάγματα -συμπεράσματα .
Συννεφόλεξο με τα δικαιώματα του παιδιού .
Ανακαλύπτω λέξεις που σχετίζονται με τα δικαιώματα του παιδιού ...
ΣΥΝΝΕΦΟΛΕΞΟ 1.
ΕΚΤΎΠΩΣΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΣΕ ΧΑΡΤΟΝΙ ΚΑΙ ΠΑΙΞΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΖΛ...
Το δικαίωμα των παιδιών να έχουν οικογένεια...
Θέλω κάτι να σου πω ...Τραγούδι -βίντεο
Παραμύθι :'' Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα .
Παραμύθι :Ειρήνη ...η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα.
Ζωγραφίζω το παραμύθι ...Τι μου άρεσε...
Ενώνουμε με γραμμή μέσα από το Webex με το annotate.
ΣΥΝΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΖΛ ...
Παιχνίδι τροχός με τα δικαιώματα των παιδιών.
Δημιουργός :Νίκου Βασιλική νηπιαγωγός
https://wheelofnames.com/el/uty-cwr
Μπορείς να συνθέσεις τις λέξεις με τα δικαιώματα των παιδιών ; Είναι εύκολο βλέπε τα γράμματα μέσα στην εικόνα ...
MEMORY -ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ; Πάτησε δεξιά τα 4 κόκκινα βελάκια για να κάνεις μεγέθυνση της οθόνης .
Το μαγικό πανί Παραμύθι της Γεωργίας Κοκκινάκη .
ΠΑΙΧΝΙΔΙ :
Πράσινο -κόκκινο και πορτοκαλί
θα χαρίσω τώρα στη στιγμή
στο παιδί το πικραμένο
Να το κάνω ευτυχισμένο ...
Φέρνω αντικείμενα με τα αντίστοιχα χρώματα από το χώρο του σπιτιού μου και τα χαρίζω ...
ΣΚΟΠΟΙ
Οι μαθητές:
- να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού .
- να αντιληφθούν τη σημασία της αναγνώρισης των υποχρεώσεων και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού, ως προϋποθέσεων για αρμονική συμβίωση.
- να αποκτήσουν και να ενσωματώσουν αξίες, δεξιότητες και στάσεις σε πρακτικές της καθημερινής ζωής και στον τρόπο σκέψης τους, έτσι ώστε να καταστούν μελλοντικοί ενεργοί πολίτες, οι οποίοι θα γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, θα σέβονται τις υποχρεώσεις τους, αλλά και θα υπερασπίζονται τα δικαιώματα ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και κοινωνικά ευπαθών συμπολιτών τους.
- να ενισχύσουν την κοινωνική και πολιτική συνείδηση τους.
- να προσεγγίσουν διαθεματικά το θέμα.
- να αναπτύξουν κλίσεις και δεξιότητες, ώστε να οικοδομήσουν κατάλληλες γνώσεις, που θα συμβάλλουν στην καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής τους σκέψης.
- να αναπτύξουν την κριτική σκέψη μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις και να ενισχύσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη.
- να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, μέσα από ποικίλους τρόπους έκφρασης (γλωσσική, αισθητική, μουσική κτλ).
- να ενταχθούν σε ομάδες και να συνεργαστούν.
- να μάθουν να εκφράζουν τις απόψεις τους και να μάθουν να σέβονται τη γνώμη του άλλου.
- να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση, την αυτονομία και την αυτοπεποίθησή τους, καθώς και τη θετική εικόνα του εαυτού τους.
- να εξασκήσουν την ικανότητα παραγωγής γραπτού λόγου και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο.
- να έρθουν σε επαφή με τις τέχνες, τις νέες τεχνολογίες και τη χρήση των Η/Υ.
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές:
- να γνωρίσουν και να μάθουν να περιφρουρούν τα δικαιώματά τους, καθώς και να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους.
- να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις, συνδράμοντας σε έναν κόσμο ελεύθερο από παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συνεπή στις υποχρεώσεις του, με σεβασμό στη διαφορετικότητα και απαλλαγμένο από στερεότυπα, προκαταλήψεις και φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας.
- να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα κοινωνικής αδικίας, ανισότητας, μη ανοχής στο διαφορετικό.
- να συνειδητοποιήσουν την ισότιμη και δημιουργική συνύπαρξη των ατόμων σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.
- να αντιληφθούν τη διαφορετικότητα και να συνειδητοποιήσουν τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου.
- να καλλιεργήσουν κουλτούρα σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα.
- να κατανοήσουν τη σημασία της ατομικής συμμετοχής στην προσπάθεια για τη διαμόρφωση ενός καλύτερου κόσμου.
- να αναγνωρίσουν τις βασικές αιτίες των προβλημάτων των ανθρώπων στις διάφορες χώρες.
- να αντιληφθούν ότι υπάρχει «μια διαφορετική πραγματικότητα» για χιλιάδες παιδιά σαν κι αυτά.
- να συνειδητοποιήσουν ότι τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα (μετανάστευση, φτώχεια, ανεργία, πείνα) δεν αφορούν μόνο ανθρώπους σε μακρινά μέρη, αλλά είναι η πραγματικότητα και της δικής μας κοινωνίας και αφορούν άμεσα όλους μας.
- να ενθαρρυνθούν στην εξάσκηση των ικανοτήτων που χρειάζονται για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους και των δικαιωμάτων των άλλων.
- να εξασκηθούν σε τρόπους αντίδρασης ενάντια στην αδιαλλαξία και τις διακρίσεις στην καθημερινότητα.
- να γνωρίσουν παγκόσμιες οργανώσεις και τις δράσεις τους, που αγωνίζονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα και βοηθούν τα παιδιά του κόσμου που έχουν ανάγκη.
- να εξοικειωθούν με έννοιες όπως ανοχή, διαφορετικότητα, κοινωνικός αποκλεισμός, κοινωνική ανεκτικότητα, ξενοφοβία, ρατσισμός .
- να ενημερωθούν για τη Σύμβαση και να γνωρίσουν τις βασικές ενότητες, στις οποίες είναι χωρισμένα τα 54 άρθρα της.
- να ξεκαθαρίσουν τους όρους «δικαιώματα και υποχρεώσεις».
- να βοηθηθούν να διαχωρίσουν τις επιθυμίες από τις ανάγκες.
- να εμπεδώσουν την ιδέα ότι οι βασικές ανάγκες μπορούν να θεωρηθούν δικαιώματα.
- να διαπιστώσουν την ύπαρξη παιδιών που στερούνται βασικών δικαιωμάτων.
- να δημιουργήσουν θετικό ψυχολογικό κλίμα στην τάξη έτσι ώστε να μειωθούν οι εκδηλώσεις επιθετικής συμπεριφοράς (λεκτικής ή σωματικής) μεταξύ των μαθητών.
- να ενθαρρυνθούν στην ελευθερία έκφρασης σκέψεων και συναισθημάτων, και να αποδεχτούν τη διαφορά στην έκφραση, αποφεύγοντας την απόδοση ετικέτας.
- να αναπτύξουν δεξιότητες καλής επικοινωνίας και συνεργασίας, να εξασκηθούν στη δημοκρατική διαδικασία λήψης αποφάσεων και διαχείρισης συγκρούσεων και να καλλιεργήσουν κλίμα αμοιβαίου
- σεβασμού και αλληλοκατανόησης.
- να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στον ανθρώπινο πόνο,αποσκοπώντας στην αλλαγή στάσεων, στην υιοθέτηση θετικών συμπεριφορών και μακρόχρονα, στην ενεργητική δράση τους ως ενεργοί πολίτες.
- να εμπλουτίσουν και να καλλιεργήσουν το γραπτό και τον προφορικό τους λόγο, μέσα από κείμενα, φύλλα εργασίας, παραμύθια, κρυπτόλεξα κ.ά. σχετικά με τα δικαιώματα.
- να διασκεδάσουν, να παίξουν, να χαρούν μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, όπως παιχνίδι, ζωγραφική, κολλάζ, δραματοποίηση κ.ά.
- να έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης σχετικά με το θέμα μας και να εργαστούν με όχημα τις τέχνες και τον πολιτισμό για την επίτευξη των παραπάνω στόχων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου